zaterdag 15 juni 2013

BILDER & DECLERCQ


Een tijdje geleden had ik een artikel gelezen over een nieuw winkel/supermarkt concept genaamd Bilder&DeClercq. Gevestigd op, je raadt het al, de kruising van de Bilderdijkstraat en de Clercqstraat. Het is een winkel waar je terecht kunt als je geen inspiratie hebt voor het avondeten.   Nu was dat gisteren niet het probleem, maar ik was erg benieuwd naar deze winkel en ik had m'n huisgenootje ook enthousiast gemaakt. Gister hadden we beide geen avondeet-plannen, wat meestal betekent dat we samen eten, dus zijn we op de fiets gesprongen en naar de winkel gereden.


Bij binnenkomst waren we direct enthousiast! Het logo en de vormgeving van de naam boven de deur spreken me aan en de heerlijke taarten, biologische en huis gemaakte broden, chocolade, sapjes, granola en crackers in prachtige verpakkingen al net zozeer. Het een nog mooier dan de ander. We worden vriendelijk ontvangen door behulpzaam personeel en we vervolgen onze weg naar het gedeelte waar de avondeten suggesties staan. Het concept is als volgt: In de winkel hangen 15 borden aan het plafond waarop een gefotografeerd gerecht staat, hieronder staat een tafel met alle ingrediĆ«nten die je nodig hebt, en per persoon kunt pakken. Een vriendelijke jongen kwam informeren of het concept duidelijk was, en legde me uit dat je niet het complete pakket hoeft te kopen. Als je thuis al het een en ander in huis hebt, laat je die ingrediĆ«nten gewoon liggen. Ook fijn!

Het voelde meer als een bezoekje aan een galerij dan aan een supermarkt, zo mooi en lekker was alles. Na wat dubben besloten we te gaan voor de groene curry met kippendij en als toetje een merenque met aardbeien en passievrucht. De bijbehorende, mooi vormgegeven receptkaarten kun je ook meenemen (wel kopen voor 0,50 cent) en dan thuis aan de slag. Ik kan niet anders zeggen: heerlijk! Beste groene curry die ik ooit gekocht en gegeten heb in Nederland. 

En de merengue, mmm.... 
Hier kom ik zeker nog eens terug!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten